Tuesday, March 16, 2010

最喜欢的歌 Sum 41 - Pieces

PIECES 
碎片


I try to be perfect 
But nothing was worth it  
I don't believe it makes me real 
努力追逐完美  
却遭人唾弃 
这难以置信的现实 
I'd thought it'd be easy 
But no one believes me 
I left all the things that I said 
认为轻而易举 
却无人相信 
我只能将它藏起 

Chorus: 
If you believe it's in my soul 
I'll say all the words I know 
just to see if it would show 
But I tried to let you know 
that I'm better off on my own 
如果你还相信这颗灼热的崩溃的心 
我会将一切坦白于你 
你会看到它真实的颤动 
但是我还是要让你懂 
或许我会走自己的路 

This place is so empty 
My thoughts are so tempting 
I don't konw how it got so bad 
我的世界如此空虚 
而孤独却想逃避 
我不懂为什么这样 
Sometimes it's so crazy 
that nothing could save me 
But it's the only thing that I have 
有时它会疯狂 
甚至无法拯救 
可是疯狂已是我的所有 


Chorus: 
If you believe it's in my soul 
I'll say all the words I know 
just to see if it would show 
But I tried to let you know 
that I'm better off on my own 
如果你还相信这颗灼热的崩溃的心 
我会将一切坦白于你 
你会看到它真实的颤动 
但是我还是要让你懂 
或许我会走自己的路 

I tried to be perfect 
It just wasn't worth it 
Nothing could never be so wrong 
曾为你追逐完美 
却毫无意义 
我从未陷入如此的困境 
It's hard to believe me 
It's never gets easy 
想相信我很难 
我从来都让人不安 
我想这我一直都明白 


Chorus: 
If you believe it's in my soul 
I'll say all the words I know 
just to see if it would show 
But I tried to let you know 
that I'm better off on my own 
如果你还相信这颗灼热的崩溃的心 
我会将一切坦白于你 
你会看到它真实的颤动 
但是我还是要让你懂 
或许我会走自己的路 

No comments: